Nu esti logat!

Login | Nu ai cont? Creeaza cont nou
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo
Esti in pagina: 1tuning.ro > Cluburi > BURNOUT SYNDROM > Discutii > Classic & Retro Cars - una pe zi





Cauta pe site

Ultimele discutii din cluburi
masini
scris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventiala
scris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburite
scris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiune
scris de andad_68 pe 24-03-2018
pareri... dspre golf 5
scris de costacara pe 28-02-2018

vezi toate discutiile

  • BURNOUT SYNDROM
  • Nu esti membru
    in acest club!


    Ti se potriveste acest club si vrei sa faci parte din el? Nimic mai simplu!



  • Membri (419)
  • Ultimii membri inscrisi:
      roberto_exo
    8 oct 2015, 10:38
      mordock
    1 mai 2015, 16:15
      geoku_88
    4 oct 2013, 16:40
    vezi toti membrii


  • Discutii
  • Alte cluburi


  •   Pagina: 1 2 3 4 inapoi  

    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 28 dec 2009 09:17 de RoadEmpire

    Mercedes 10/45/60 1922

    In timp ce dupa primul razboi mondial modelele Mercedes erau dotate cu motoare tip Knight, fara valve, incepand cu anul 1921 s-au intors la motoarele traditionale cu valve. Cu 2 ani mai tarziu au lansat primele Mercedesuri dotate cu compresor, supranumite dupa performantele atinse cu si fara compresor, si anume 10/40/65 sau 6/25/40, acestea fiind primele modele de strada care erau oferite si cu compresor. Desigur la inceput erau doar optionale, ca mai tarziu dupa ce in anul 1923 Ferdinand Porsche a preluat postul de director tehnic compresorul sa devina echipament standard la majoritatea modelelor.

    Anul fabricatiei: 1922
    Numar cilindri: 4
    Capacitate cilindrica: 2600 cm3
    Puterea motorului: 10/40/65 HP



    3c733eda80.jpg (71.28 KB)


    Editat de RoadEmpire pe 28 dec 2009 09:18
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 30 dec 2009 11:23 de RoadEmpire

    De Dion 1912

    Anul fabricatiei: 1899
    Numar cilindri: 2
    Capacitate cilindrica: 1250 cm3
    Puterea motorului: 4 CP

    d90c1f0f2a.jpg (72.27 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 30 dec 2009 11:26 de RoadEmpire

    Panhard Levassor 1899

    La sfarsitul secolului al 19-lea pionierii industriei de autovehicule Panhard-Levassor ca si ceilalti producator in general s-au focusat pe realizarea platformelor de masini, in timp ce caroseriile erau realizate dupa comenzile cumparatorilor in mare parte de catre constructorii de calesti Vedrine si Rothschild. Incepand cu anul 1895 acestia erau dotati cu un propulsor Phoenix de 2 cilindri si injector Maybach, dupa licenta Daimler.

    Anul fabricatiei: 1899
    Numar cilindri: 2
    Capacitate cilindrica: 1250 cm3
    Puterea motorului: 4 CP

    c019c21279.jpg (74.78 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:08 de RoadEmpire

    Citroen C3 1922

    Anul fabricatiei: 1922
    Numar cilindri: 4
    Capacitate cilindrica: 745 cm3
    Puterea motorului: 11 CP

    3fea2957d4.jpg (37.08 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:10 de RoadEmpire

    Fiat dolomit

    Anul fabricatiei: 1910
    Numar cilindri: 4
    Capacitate cilindrica: 2600 cm3
    Puterea motorului: 20 CP

    a02a58463a.jpg (67.72 KB)


    Editat de RoadEmpire pe 31 dec 2009 11:13
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:12 de RoadEmpire

    Renault kj6cv 1923

    Anul fabricatiei: 1923
    Numar cilindri: 4
    Capacitate cilindrica: 950 cm3
    Puterea motorului: 5CP
    Viteza maxima: 45-55 km/h

    Renault_kj6cv_gm1.jpg (78.48 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:16 de RoadEmpire

    Fiat Viotti 1937

    Anul fabricatiei: 1937
    Numar cilindri: 6
    Capacitate cilindrica: 1500 cm3
    Puterea motorului: 50 CP
    Viteza maxima: 115 km/h

    064f83db74.jpg (69.59 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:18 de RoadEmpire

    Magosix 1929

    Atelierul MAG („Magyar Altalanos Gepgyar”, adica Fabrica de Masini Generala Ungara) fundat de Podvinecz Dániel si Heisler Vilmos la sfarsitul secolului al 19-lea in timpul primului razboi mondial deja producea automobile proprii.

    Dupa realizarea a mai multor modele in cantitati mici sub marca Magomobil, din 1928 s-a produs o schimbare incepandu-se producerea automobilelor sub numele de Magosix, care la momentul respectiv erau destul de avansate din punct de vedere tehnic. La fel ca si inainte de aceasta perioada, si dupa atelierul si-a pastrat traditia de a fabrica doar sasiul, versiunile de caroserii fiind realizate de diferite firme dupa dorintele proprietarilor. Chiar au realizat si un model numit Magotax, cu acelasi sasiu si tot cu motor de 6 cilindri insa cu capacitate cilindrica mai mica, folosite ca si taxiuri, dupa cum sugereaza si denumirea acestuia, deoarece la momentul respectiv folosirea automobilelor de productie externa ca si taxiuri era interzisa. Dupa 4 ani de la lansarea seriei Magosix intrand lumea in recesiune economica s-a oprit productia de automobile de la MAG. De-a lungul activitatii insa fabrica pe langa 2000 de autoturisme si 150 de camioane/autobuze a mai scos pe poarta 260 de avioane, 800 de motoare de avion si inca 1000 de motoare pentru autoturisme
    Caracteristicile autoturismului:

    Model: Magosix

    Anul fabricatiei: 1929
    Numar cilindrii: 6
    Capacitatea cilindrica: 2100 cm3
    Puterea motor: 40 CP
    Viteza maxima: 90 km/h

    a2591430a2.jpg (71.98 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:19 de RoadEmpire

    Mercedes 170 V

    Dupa dificultatile traite de fabrica Daimler in urma primului razboi mondial s-a ivit ideea uniunii cu firma Benz. Au si inceput tratativele, dar aceasta uniune s-a produs doar 7 ani mai tarziu, pe 1 iulie 1926, schimband in acelasi timp si denumirea marcii produse in Mercedes-Benz. In urma acestuia insa in consiliul de directori de la noua firma au ajuns multi oameni de valoare, cum era Hans Nibel de la Benz si Friedrigh Nallinger de la Benz sau Ferdinand Porsche de la Daimler.

    In prima parte al acestei ere pana-n anul 1930 volumul necesar supravietuirii a fost asigurat de masinile realizate de Nibel sub denumirile 8/38PS si 12/55PS. Apoi au marit capacitatea cilindrica ale acestora si le-a supranumit Stuttgart si Mannheim, dupa locul productiei fiecaruia.

    In anul 1931 a aparut cel mai mic si mai simplu model dintre toate cele proiectate de Nibel, sub numele de model 170. Fiind dotat cu un motor de 1700 cmc in sase cilindri (32 CP), cu frane hidraulice si suspensii idnependente aceasta masina de familie nu era in stare de performante uluitoare (viteza maxima era de 88 km/h), dar era la fel de moderna, confortabila si fiabila ca si fratii mai mari, fiind astfel indragit de oameni. In a doua parte ai anilor 30 s-a variat mult pe acest model, realizand mai multe exemplare mai mari si mai puternici dar tot pe 6 cilindri, dar tot acest model a fost si punctul de plecare la realizarea in anul 1936 al modelului-slagar, 170V-ul cu 4 cilindri, care intre anii 1936 si 1942 s-a vandut in 71973 de exemplare standard, cat si 19075 de exemplare destinate utilizarii militare. Ba chiar dupa terminarea celui de al doilea razboi mondial s-a reluat fabricarea acestui model pentru o perioada scurta.

    Anul fabricatiei: 1937
    Numar cilindri: 4
    Capacitate cilindrica: 1700 cmc
    Puterea motorului: 35 CP

    c5495e8077.jpg (74.45 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:21 de RoadEmpire

    Opel Torpedo 1911

    In anul 1911 cu modelul 6/16 hp Opel a adaptat tipul de caroserie "torpedo". De asemenea a raspuns la dezvoltarea tehnologica umpland un gol mare pe piata, apucandu-se de fabricarea primelor sale motoare de avioane, ceea ce devin ulterior muschii biplanului Euler.

    Acest an marcheaza istoria firmei cu inca doua evenimente importante, si anume un foc de mari proportii, care distruge o mare parte al fabricii Opel, si pornirea unui program de "pensie" pentru angajatii proprii, pentru a le oferi o perspectiva mai buna asupra viitorului comun.



    Date tehnice Opel 1911 Torpedo

    Anul fabricatiei: 1911
    Numar cilindri: 4
    Capacitate cilindrica: 1600 cm3
    Puterea motorului: 6 CP
    Viteza maxima: 50-55 km/h

    opel_torpedo_gm15.jpg (95.15 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:23 de RoadEmpire

    Alfa Romeo 8C 2900 B

    Henry Ford: "Cand vad trecand un Alfa Romeo imi scot palaria".

    Unii entuziasti vad Alfa Romeo 8C 2900 B ca una dintre cele mai bune si elegante masini de sport din perioada interbelica si una dintre cele mai bune masini din lume. Un lucru este sigur: este vorba de un model marcant al perioadei sale, si nu numai.

    Modelul 8C 2900 a fost produs in doua serii, supranumite 2900A respectiv 2900B. Denumirea i-a fost formata din “8C” reprezentand tipul motorului si anume 8 cilindri in linie si “2900” fiind capacitatea acestui motor (mai precis 2905 cmc). Prima serie, cel cu insemnul A a fost realizat in 6 exemplare in ideea participarii si chiar castigarii la cursele de masini Mille Miglia din Italia. Astfel motorul acestei serii a fost unul supraalimentat de 220CP, care a si dus toate cele 3 exemplare inscrise in competitie pe podiu in anul 1936. Dupa ce un an mai tarziu producatorii au reusit sa repete aceasta performanta de a se clasa cu cele 3 masini pe primele 3 locuri au hotarat sa realizeze si o versiune imblanzita al masinii. Asa s-a nascut modelul 8C 2900 B, al carui motor pentru o mai lunga viata producea “doar” 180 CP, facandu-l totusi cea mai rapida masina, avand o viteza maxima de 110 de mile pe ora (176 km/h).

    Seria B a fost fabricata in diferite versiuni de sasiu si marimi, toate extrem de aerodinamice. Cel supranumit Corto avea un ampatament de 2800mm, iar Lungo era versiunea mai lunga, cu un ampatament de 3000mm. Aceste autovehicule puteau fi cumparate ca tip de caroserie ca si Berlinetta sau Roadster (aka. Spyder). Ele nu erau doar masini bune dar erau si unele foarte scumpe. Cum aveau capabilitati de mers foarte bune si motoare puternice multe exemplare au fost folosite in diferite curse.

    De asemenea Alfa Romeo a realizat 13 exemplare din modelul B cu motor de 220CP, majoritatea in versiunea roadster, una dintre aceste masini ajungand din nou pe cel mai inalt loc de pe podiul din Mille Miglia.

    De-a lungul timpurilor s-au facut in total 41 de exemplare din modelul Alfa Romeo 8C 2900, din care 6 tip A si restul tip B. Acest lucru impreuna cu genialitatea constructorilor si a formelor fantastice au facut ca aceasta supermasina sa fie foarte apreciata, si implicit foarte scumpa. Asa s-a putut intampla ca in anul 1999 la o licitatie din Pebble Beach, California un Alfa Romeo 8C 2900B a fost vandut cu 4,7 milioane de dolari.


    Compania 1930-1940


    La sfarsitul lui 1932 Alfa Romeo isi schimba din nou proprietarul, pentru ultima data inainte de a fi preluata de Fiat.I.R.I. Institutul pentru ReconstructieIndustriala preia Alfa si anunta retragerea din competitii. In locul trifoiului cu patru foi, Rosiii din Milano continua sa concureze sub sigla calutului cabrat de la Scuderia Ferrari, reprezentand Alfa in competitii. Sub directia lui Ugo Gobbato uzinele sunt modernizate, este inceputa productia de masa si se produc de asemenea camioane si autobuze. In partea a doua a deceniului compania prospera. Continua participarea in competitii dar la un nivel mult mai scazut. In 1937 Gioacchino Colombo il inlocuieste pe Vittorio Jano, in 1938 fiind creata Scuderia Alfa. Activitatea sportiva simte efectul climatului politic si al sanctiunilor: Mussolini interzice pilotilor italieni sa concureze in Franta si in 1939 Mille Miglia nu are loc. Este intensificata productia de motoare pentru aeronave, si incep lucrarile la constructia unei noi fabrici la Pomigliano d'Arco.

    8efcb59a53.jpg (12.86 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:25 de RoadEmpire

    Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster 1935

    America a avut modelul Dueseberg, Franta a vaut modelul Talbot Teardrop, iar Germania a avut modelul 540K Spezial Roadster. Cunoscuta de asemena ca Spezial Roadster, numai 26 dintre aceste modele uimitoare au fost construite folosind cea mai buna tehnologie de care dispune Mercedes Benz. Daca o singura masina ar putea condensa luxul Mercedes Benz, aceasta ar fi alegerea optima. Ea reprezinta capodopera companiei.

    Lansata la Salonul Auto de la Paris din 1936, modelul 540K a devenit varful de lance Mercedes Benz, nefiind construita decat la comanda speciala. Acest model a urmat modelul de opt cilindri 500K şi a contribuit la mentinerea Mercedes Benz ca marca de prestigiu care producea cele mai rapide automobile din lume. Fiecare msina era astfel construita incat sa corespunda nevoilor clientului, iar Mecedes Benz a pregatit o gama larga de caroserii disponibile in aces sens. Printre acestea se regasesc spectaculosul Spezial Roadster construit de fabrica proprie a Mercedes-Benz, Karrosserie Sindelfingen.

    Aceste doua modele cu doua locuri aveau unul dintre cele mai uimitoate designuri de dinainte de razboi, fiind usor de remarcat datorita capotei proeminente, aripilor largi, mastii retrase,tevilor de esapament externe, parbrizului inclinat si nu in ultimul rand datorita lungimii considerabile. Se poate spune despre acestea ca sunt cele mai frumose supermasini si au o prezenta impunatoare. Hermann Ahrens a fost responsabil pentru designul modelului Special Roadster. Designul acestuia a fost o minune a proportiilor, armonios in ciuda faptului ca avea o lungime depaseste 17 picioare si numai doua locuri pentru pasageri. Frumusetea modelului s-a prelungit si dedesubtul caroseriei cu un sasiu care va deveni expresia ultima a companiei ininte de razboi. Inginerul Gustav Rohr a imbunatatit sasiul 540K cand inca nu lucra la incredibilele masini Mercedes Benz Grand Prix. Acesta a adus îmbunatatiri conceptului initial 540K, dezvoltat sub indrumarea lui Hans Nibel. Exteriorul cerea un motor cu supraalimentare care sa poata propulsa cu usurinta orice tip de caroserie. Modelul 540 a adaugat acestui detaliu un motor cu 8 cilindri de 5,4 litri, de pana la 180cp si 170km/ora. Principala noutate a motorului era compresorul Rootes care putea sa ii mareasca puterea la cerere, de la 115 bhp la 180 bhp. Aceasta caracteristica a facut modelul 540K similar cu masinile de curse S, SS si SSK, create de Ferdinand Porsche pentru a ajuta Mercedes Benz sa domine cursele in anii 1920. Asemenea modelului 500K, sasiul 540K poseda o serie de caracteristici impresionante, dintre care cea mai importanta era suspensia independenta pe 4 roti. Modelul 540K a fost marit, prin alungirea bazei, extinzand capota si permitand astfel instalarea unui radiator nou, de forma literei V. Rohr a adus de asemenea imbunatatiri suspenisiei si sistemului de franare.

    Documentele uzinelor arata ca s-au construit peste 400 de modele 540K, insa numai 26 de modele Spezial Roadster au fost terminate. Incorporand o tehnologie deosebita, indemanare si un design elegant, modelul Spezial Roadster a devenit astazi una dintre cele mai cautate supermasini, si care aduce peste 4 milioane USD la licitatii. Sasiul cu nr. 154086, initial vandut prin Mercedes Benz UK lui Sir John Chubb in 1937, a fost comandat cu usi mai înalte si partea din spate mai lunga, pentru a permite instalarea rotii de rezerva la vedere. In anii 50 volanul a fost mutat pe stanga si modelul a fost innoit de Mercedes Benz. In anii 80 a fost refacut in intregime si a castigat premiul intai pentru clasa sa la Pebble Beach in 1988.. Masina a ramas in Colectia Ecclestone pana sa fie vanduta in cadrul Licitatiei Automobilelor Londoneze, pentru 3 905 000 GBP.

    7e4297e592.jpg (33.07 KB)
    sus
    RoadEmpire

    Maestru
    1520 puncte

    Re:

    scris pe 31 dec 2009 11:27 de RoadEmpire

    End The Ultimate CAR

    Bugatti 57 SC Atlantic 1936

    Modelul Atlantic 57 este cu siguranta cel mai spectaculos dintre modelele Bugatti.
    Masina a fost produsa in doar 3 exemplare, care sunt si in prezent in stare de functiune.
    Una dintre aceste masini a fost complet reconstruita dupa un accident serios, din aceasta cauza sunt numai doua exemplare originale, una dintre ele face parte din colectia Ralph Lauren care castiga Pebble Beach Car Show în 1990 cu Bugatti 57 SC Atlantic 1938.
    In 2003 Dr. Peter Williamson castiga Pebble Beach Car Show cu un Bugatti 57 SC Atlantic. .Valoarea lor este evident uriaşă.

    Uitandu-ne la masina, avem impresia ca este compusa din doua scoici simetrice imbinate in partea centrala cu o serie de capuitoare care se intind pe partea superioara.
    Legendele spun ca motivul adevarat pentru o solutie atat de unica era intentia de a fabrica caroseria dintr-un aliaj usor, numit „electron”(magneziu), care se poate regasi in componentele motorului Alfa Romeo 8C 2900. Sudura acestui material era dificila si din aceasta cauza au renuntat la folosirea acestui material.
    Prototipul “Aerolithe”, numit dupa cuvantul grec pentru meteorite, a debutat pe standul Bugatti în 1935 la Paris Motor Show, se pare ca caroseria masinii era fabricata din materialul “electron”, dar la cele de “serie” s-a folosit aluminiul.
    Jean Bugatti, Joseph Walter sunt designerii si autorii acestor capodopere.

    7ff58822a4.jpg (18.91 KB)
    sus
      Pagina: 1 2 3 4 inapoi  



    Tu ce masina ai? Vrei sa apara si masina ta pe 1tuning.ro? Fa-i profilul acum! Castiga premii si discount-uri!

    Membri 1tuning.ro

    Membri: Cauta membru | Top membri

    Masini:  Cauta masina | Top masini | Nr.1

    Puncte: Informatii | Reduceri si premii

    Statistici 1tuning.ro

    169 vizitatori si 0 membri sunt acum online:

    Parteneri:

    Baterii auto la domiciliu

    Copyright 1tuning.ro by HTD

    Despre noi | Conditii utilizare

    Parteneri | Publicitate

    Contacteaza-ne!