![]() |
|
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo |
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Informatii tuning > Conversia usilor: moduri mai originale de a intra in masina |
|
Cauta pe site
Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masiniscris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventialascris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburitescris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiunescris de andad_68 pe 24-03-2018
vezi toate discutiile |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conversia usilor: moduri mai originale de a intra in masinaScris de 1tuning pe 18-12-2008
Tags: tuning exterior
![]() Daca te-ai plictisit sa intri de fiecare data in masina in modul clasic si plictisitor, adica punand mana pe clanta, deschizand usa de la stanga la dreapta si introducandu-te inauntru... iti oferim cateva idei. Iata de cate feluri pot fi usile unui autoturism: OEM sau normale OEM este acronimul pentru "Original Equipment Manufacturer", si este genul de usa pe care il au aproape toate masinile din lume. Este, ca sa zic asa, portiera normala. Asta pentru ca e si cea mai practica, pentru masina cotidana si non-exotica. Problema e ca normal si practic nu ne satisface mereu. Nu ia ochii. Nu e "fierbinte". E ca sa urci nevasta, copiii, cumparaturile, sau, in cel mai bun caz, sa-i vezi chilotii lui Paris Hilton cand se da jos din limuzina. Asadar, iata alternativele: ![]() Usi "foarfeca", sau lambo-doors Denumirea vine de la celebrele masini Lamborghini, care au popularizat acest sistem de prindere a usilor. Deschiderea este verticala, tip foarfeca, si este posibila prin indepartarea montantului 'A'. Pivotul este de obicei in punctul de intalnire dintre usa si parbriz, iar greutatea usii este ridicata cu ajutorul unui soc. Usi "aripa de pescarus" ![]() Numele sugestiv descrie destul de bine sistemul de deschidere: punctul de pivot este amplasat pe plafon, deasupra habitaclului, ceea ce inseamna ca acoperisul trebuie ranforsat temeinic pentru a suporta greutatea. Acesta este un mecanism de deschidere destul de comun, desi pare exotic. Este exact modul de deschidere al celei de-a cincea usi pentru SUV-uri si hatchback-uri, adaptat insa la portierele laterale. Usi "fluture" ![]() Popularizate de impresionantul McLaren SLR V8 de 618 cai, aceste usi arata spectaculos si se apropie de usile lambo, in ceea ce priveste amplasarea punctelor pivotale. Diferenta este ca, daca usile lambo raman paralele cu panourile laterale, usile fluture se rasucesc spre exterior. Daca la usile lambo "impresia artistica" face toti banii din profil, la usile fluture masina trebuie privita din fata pentru maximul de potential estetic. ![]() Usi "aripa de lebada" Un exemplu de posesor al acestui tip de usi este superbul Aston Martin DB9. Deschiderea este asemanatoare celei normale, cu o mica diferenta de unghi. Inclinarea usilor cu partea exterioara in sus da o nota distincta si eleganta. Usi "suicide" ![]() Aceste portiere se deschid exact invers fata de cele normale. Pivotul este amplasat in partea stanga, astfel ca usile se deschid de la dreapta la stanga, sau "invers". Este un procedeu intalnit si pe modelele de serie utilitare, pentru ca ofera mai mult spatiu de incarcare. Insa pe o masina de oras, arata pur si simplu cool. Se numesc asa pentru ca scad sansele de supravietuire in scenariul in care, in caz de pericol, ai vrea sa sari din masina aflata in mers... Pentru un efect deosebit sau vreun pasager foarte gras, puteti combina usile normale in partea din fata cu niste usi suicide in partea din spate, ca in imaginea de mai jos: ![]() ![]() Usi glisante lateral exterior Un mecanism de deschidere caracteristic clasei MPV si elicopterelor, nu prea se foloseste in tuning... cel putin nu prea am vazut noi. Dar cine stie, poate arata interesant. Usi glisante lateral interior Un sistem rar si interesant, este intalnit modele exclusiviste, pachete de tuning unicat si trufandale clasice ca sportiva Kaiser Darrin: ![]() Usi glisante vertical Acest tip de usa este exemplificat cel mai bine de modelul BMW Z1: usile arata super, dar nu sunt recomandate domnisoarelor, dupa cum ne demonstreaza maestrul Clarkson. ![]() Dihedral synchro-helix actuation doors Dihed...ce?? Nu cred ca s-a inventat formula care sa traduca asta in romana... Dar sa nu ne complicam cu vorbele mari si sa explicam ce fac usile astea: practic, se rotesc in sus si inainte, ca niste lambo doors care nu se opresc in pozitie verticala ci merg pana la capat, iar efectul vizual e de-a dreptul futurist. Exemplul este modelul Koenigsegg CCR (foto). Daca pentru producatorul de masini exclusiviste aceste mecanisme de deschidere au utilitatea lor (de exemplu daca usile unui Lamborghini s-ar deschide "normal", ar ocupa o groaza de spatiu!), in cazul proiectelor de tuning e de cele mai multe ori o chestiune de atras atentia, luat ochii, sucit gaturile, cum vreti sa-i mai ziceti... Nu ca ar fi neaparat ceva rau. Alte ciudatenii, pentru inspiratie: Inca un sistem unic: Land Rover Range Stormer Usa... frontala O idee nu prea inspirata, din punct de vedere estetic, aceasta usa a adus notorietatea modelului BMW Isetta. ![]() Fara usi! ![]() Pe Lotus 7 arata stilat, insa am o vaga banuiala ca pe o Dacie ar arata pur si simplu... rupt in fund. Usile rotative Un clip deja celebru Daca mai stiti si altele, nu va sfiiti, lasati un comentariu! Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook 37 comentarii. Posteaza un comentariu
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|