Nu esti logat!

Login | Nu ai cont? Creeaza cont nou
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Informatii tuning > Primul pas in tuning performante: usurarea masinii





Cauta pe site

Ultimele discutii din cluburi
Geamuri aburite
scris de Andii pe 21-11-2018
defectiune
scris de andad_68 pe 24-03-2018
pareri... dspre golf 5
scris de costacara pe 28-02-2018
Comunitatea posesorilor de BMW E 36
scris de giftlove4u pe 25-10-2017
golf5
scris de giftlove4u pe 25-10-2017

vezi toate discutiile

Primul pas in tuning performante: usurarea masinii

Scris de 1tuning pe 01-10-2008




masina hartie
Scaderea masei masinii este una din cele mai importante modificari atunci cand doriti sa faceti un tuning in zona tehnica, pentru a creste performanta. Cu cat are mai mult de "carat", cu atat va merge mai repede, acceleratia va fi mai spontana, manevrabilitatea mai buna si franarea mai usoara. Iata cateva lucruri pe care le puteti face pentru a va face masina mai usoara si mai sprintena:

Inlocuirea jantelor de otel cu unele din aliaj usor de aluminiu va contribui considerabil la scaderea masei. Cu toate acestea, pentru romani jantele de aliaj reprezinta un mic compromis, nefiind la fel de robuste si rezistente la hartoapele autohtone ca jantele de otel.

Si caroseria poate fi usurata. Cele mai grele componente sunt capota si capacul de la portbagaj, care pot fi inlocuite cu unele din fibra de carbon, care pe langa masa redusa are si un aspect placut si sportiv. Ca alternativa, se poate folosi si fibra de sticla, care va da caroseriei un aspect lucios si neted. O capota din material mai usor se poate deforma la viteze mai mari, de aceea este indicat sa prindeti cu simt de raspundere toate marginile si sa va asigurati ca balamalele sunt bune. Daca nu va dau banii afara din casa, puteti cumpara componente din fibra de carbon zgariate sau cu alte defecte usoare, pe care sa le vopsiti ulterior - vor arata ca abia iesite din fabrica.

Si aripile sunt usor de inlocuit, cu versiuni din fibra de carbon sau fibra de sticla, ceea ce nu va afecta rigiditatea masinii, pe care o vor asigura in continuare sasiul si suspensiile.

Cat despre interior, acesta se poate dispensa de majoritatea elementelor. Puteti scoate covorasele, radioul si alte gadgeturi, pana si scaunele. Inlocuiti scaunul soferului cu unul sportiv, usor, cu inaltime fixa. Sistemul de climatizare poate cantari destul de mult, asa ca renuntati la el daca va doriti o masina mai agera, cu performante mai bune. Acelasi lucru este valabil pentru transmisiile automate - arta cere sacrificii, asadar va trebui sa renuntati la confort de dragul performantei.

Cat despre zona tehnica, aceasta se poate descotorosi de vechiul sistem de esapament, care va fi inlocuit de unul din otel inoxidabil care, pe langa masa mai scazuta, va fi si mai eficient.

Si suprafetele vitrate ingreuneaza masina. Geamurile laterale, parbrizul, luneta din fabrica, pot fi inlocuite cu versiuni din perspex (plastic acrilic transparent, rezistent la socuri), un material de doua ori mai usor decat sticla.

Acum ca ati usurat masina, ramane sa treceti la treaba: motor, suspensii, frane... dar fiti pretentiosi si alegeti cele mai usoare componente, altfel "dieta" la care ati supus masina a fost degeaba.

Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook




7 comentarii. Posteaza un comentariu

 
01-07-2012 15:30 de ConcursoDe

War bei der Studio Tobac Tour 2011 in der Oliva Lounge in Berlin mit dabei. Der Abend hat sehr viel Spass gemacht und meine Vorliebe ffcr die Cain Daytona geekwct. Thorsten Wolfertz hat mit Witz und Fachwissen durch den Abend geffchrt. Es war so gut das ich gleich eine Kiste der Cain Daytona Double Toro mit dem einzigartigen Sampler mitgenommen habe. Freue mich schon auf den ne4chsten Abend durch den Herr Wolfertz ffchren wird.Grfcdfe aus Berlin,Frank Grunow

 
25-02-2010 11:26 de relutzu

trebuie scoase si numere de inmatriculare ca si alea conteaza...mai trebuie scoase farurile si de ce nu si volanu ca si astea cantaresc enorm....in concluzie luati-va caruta si apucativa de tuning ca confortul nu mai conteaza

 
06-07-2009 11:46 de GoGoGo

eu as zice sa scoateti si rotile sau motoru' eventual.. :))

 
21-02-2009 14:50 de Anonim

trebuie sa ai si masina buna

 
28-01-2009 23:56 de adonis

daca soferul e obez,degeaba

 
20-01-2009 05:36 de mayu.mayupersonal.ro

pai daca ii scoti covorasele ,casetofonul, climatizarea, scaunele ce ai facut? trebuia sa specicfici ca astea se fac pt masini de rally . cat despre accesoriile din fibra de sticla ,cheltui zeci de milioane pe ele si pe vopsit si la urma vezi ca e mai usoara cu 10-15 kg! deci ce ai facut? mai economic e sa mergi cu jumate de rezervor si ai scapat de atata bataie de cap si cheltuieli inutile !

 
16-12-2008 23:20 de ady1772003

da....lucruri ineresante...pe majoritatea nu le stiam...orikm trebuie sa ai o gramada de bani ca sa o faci mai usoara

Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te.



Tu ce masina ai? Vrei sa apara si masina ta pe 1tuning.ro? Fa-i profilul acum! Castiga premii si discount-uri!

Membri 1tuning.ro

Membri: Cauta membru | Top membri

Masini:  Cauta masina | Top masini | Nr.1

Puncte: Informatii | Reduceri si premii

Statistici 1tuning.ro

50 vizitatori si 0 membri sunt acum online:

Parteneri:

Baterii auto la domiciliu

Copyright 1tuning.ro by HTD

Despre noi | Conditii utilizare

Parteneri | Publicitate

Contacteaza-ne!