|
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo |
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Informatii tuning > Primul pas in tuning performante: usurarea masinii |
|
Cauta pe site
Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masiniscris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventialascris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburitescris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiunescris de andad_68 pe 24-03-2018
vezi toate discutiile |
||||||||||
Primul pas in tuning performante: usurarea masiniiScris de 1tuning pe 01-10-2008
Tags: tips&tricks
Scaderea masei masinii este una din cele mai importante modificari atunci cand doriti sa faceti un tuning in zona tehnica, pentru a creste performanta. Cu cat are mai mult de "carat", cu atat va merge mai repede, acceleratia va fi mai spontana, manevrabilitatea mai buna si franarea mai usoara. Iata cateva lucruri pe care le puteti face pentru a va face masina mai usoara si mai sprintena: Inlocuirea jantelor de otel cu unele din aliaj usor de aluminiu va contribui considerabil la scaderea masei. Cu toate acestea, pentru romani jantele de aliaj reprezinta un mic compromis, nefiind la fel de robuste si rezistente la hartoapele autohtone ca jantele de otel. Si caroseria poate fi usurata. Cele mai grele componente sunt capota si capacul de la portbagaj, care pot fi inlocuite cu unele din fibra de carbon, care pe langa masa redusa are si un aspect placut si sportiv. Ca alternativa, se poate folosi si fibra de sticla, care va da caroseriei un aspect lucios si neted. O capota din material mai usor se poate deforma la viteze mai mari, de aceea este indicat sa prindeti cu simt de raspundere toate marginile si sa va asigurati ca balamalele sunt bune. Daca nu va dau banii afara din casa, puteti cumpara componente din fibra de carbon zgariate sau cu alte defecte usoare, pe care sa le vopsiti ulterior - vor arata ca abia iesite din fabrica. Si aripile sunt usor de inlocuit, cu versiuni din fibra de carbon sau fibra de sticla, ceea ce nu va afecta rigiditatea masinii, pe care o vor asigura in continuare sasiul si suspensiile. Cat despre interior, acesta se poate dispensa de majoritatea elementelor. Puteti scoate covorasele, radioul si alte gadgeturi, pana si scaunele. Inlocuiti scaunul soferului cu unul sportiv, usor, cu inaltime fixa. Sistemul de climatizare poate cantari destul de mult, asa ca renuntati la el daca va doriti o masina mai agera, cu performante mai bune. Acelasi lucru este valabil pentru transmisiile automate - arta cere sacrificii, asadar va trebui sa renuntati la confort de dragul performantei. Cat despre zona tehnica, aceasta se poate descotorosi de vechiul sistem de esapament, care va fi inlocuit de unul din otel inoxidabil care, pe langa masa mai scazuta, va fi si mai eficient. Si suprafetele vitrate ingreuneaza masina. Geamurile laterale, parbrizul, luneta din fabrica, pot fi inlocuite cu versiuni din perspex (plastic acrilic transparent, rezistent la socuri), un material de doua ori mai usor decat sticla. Acum ca ati usurat masina, ramane sa treceti la treaba: motor, suspensii, frane... dar fiti pretentiosi si alegeti cele mai usoare componente, altfel "dieta" la care ati supus masina a fost degeaba. Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook 7 comentarii. Posteaza un comentariu
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te. |
||||||||||
|
|