Nu esti logat!

Login | Nu ai cont? Creeaza cont nou
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Informatii tuning > Tuning pentru suspensii





Cauta pe site

Ultimele discutii din cluburi
masini
scris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventiala
scris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburite
scris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiune
scris de andad_68 pe 24-03-2018
pareri... dspre golf 5
scris de costacara pe 28-02-2018

vezi toate discutiile

Tuning pentru suspensii

Scris de 1tuning pe 12-10-2007




tuning arcuriTi-ai tunat motorul, insa puterea astfel obtinuta poate deveni o permanenta sursa de frustrare daca nu este dublata de un control pe masura. De aceea e cazul sa acorzi putina atentie si altor componente, precum frane, suspensii etc. Sa ne oprim putin la suspensii.

Arcurile si amortizoarele sunt cele mai importante componente ale suspensiilor unei masini. Arcurile sunt cele care suporta intreaga greutate a masinii, in timp ce rolul amortizoarelor este acela de a controla miscarea arcurilor. Astfel, ele sunt interdependente, lucru de care trebuie sa tii cont in momentul in care ai ales sa faci modificari.

Alegerea unor arcuri mai scurte duce la mutarea centrului de greutate al masinii mai jos, precum si la coborarea intregii siluete. Cu cat amortizoarele sunt mai rigide, cu atat curbele se iau mai usor in viteza, datorita echilibrarii distributiei greutatii pe roti. Barele de rigidizare reduc ruliurile caroseriei, iar pentru un plus de soliditate se poate adauga o bara antizbatere (care se monteaza sub capota, intre amortizoare) pentru a mari siguranta si rigiditatea in timpul virajelor in viteza (>150Km/h).

Odata ce ti-ai cumparat arcuri mai scurte, ar fi ideal sa cumperi si amortizoare mai mici si mai rigide, pentru o armonie perfecta a rularii. Doua tipuri de amortizoare se folosesc frecvent in ziua de azi: bitubulare (sunt montate vertical) si monotub (orizontal sau vertical).

Pentru masinile de teren, se recomanda lungirea cursei suspensiei si montarea unor anvelope mai mari pentru a spori aderenta.

Un alt tip de tuning la suspensii este cel hidraulic/pneumatic, care da acel efect interesant de lowrider.

Un mare NU este acea incropeala-carpeala pe care o intalnim adeseori la tuningurile de calitate proasta: "tunarea" prin taiere a vechilor arcuri si amortizoare, care intra in aceeasi categorie cu folosirea de stickere in loc de faruri, proiectoare, trape si orice altceva isi mai doreste romanul sa aiba dar nu-si permite. Simtim nevoia sa repetam si in acest articol una din devizele echipei 1tuning: APELEAZA LA UN PROFESIONIST! Solutiile ad-hoc, de tip "las' ca merge si asa", nu reflecta numai prost-gust, ci pun in pericol si siguranta soferului si a celorlalti participanti la trafic.


Arcuri de coborare vs. arcuri performante

Arcurile performante sunt create pentru a optimiza manevrabilitatea masinii in conditii extreme. Arcurile de coborare sunt destinate... exact pentru ceea ce spune numele. La coborarea centrului de greutate, micsorarea garzii la sol, distributia mai buna a greutatii pe roti in timpul curbelor. Pentru a determina ce tip de arcuri iti trebuie, trebuie sa te intrebi in primul rand ce-ti doresti de la masina ta: viteza si performante sau manevrabilitate? E o chestiune de gust: daca iti doresti stabilitate in timpul calatoriilor, arcurile de coborare sunt raspunsul. Daca te tenteaza o competitie amicala noaptea pe Magheru, ti se potrivesc mai bine niste arcuri performante.

Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook




15 comentarii. Posteaza un comentariu

 
18-02-2011 21:41 de Anonim

pt marian bv iti dau eu amortizoare fata spate si arcuri pt golf 3 in schimb pe cele sport ale tale,au 2 luni de cand leam pus sunt perfecte dar vreau sami pun sport si daca vrei facem treaba,prin curier0754 490 565

 
13-01-2011 13:24 de marian bv

am un golf 3 cu suspensie sport cine are normale as vrea sa fac schimb la drumurile noastre asa ceva nu putem avea chiar si pe dn.1 am lovit-o asa ca pe alte ulite ce sa mai zicem.

 
24-03-2010 20:41 de florin

de unde imi pot lua si eu amortizoare sport pt peugeot 207???

 
03-11-2009 19:52 de Filip

Vreau sa-mi ridic masina si as vrea sa stiu daca pot folosi si alte arcuri decat pentru golf 3(marca masinii mele)?

 
25-09-2009 14:39 de Nic3

sa nu mai aud de amortizoare sport,arcuri sport!!!!..in RO nu se merita asa ceva..nu mai zic acum ce baie de ulei am(varza)..eu vreau sa scap de ele...le dau pe unele normale..

 
13-08-2009 22:51 de Tudorica fara frica

donme' lumea isi ia jeepuri si noi ne coboram singuri garda la sol. Ati uitat ca avem drumuri proaste ? Eu caut o masina cu bun handling, dar cu o mare garda la sol. Ex: ford mondeo vechi, renault megane...

 
11-07-2009 13:38 de Anonim

da pt dacie aveti arcuri spor si amortizoare

 
23-02-2009 00:41 de Anonim

cum zice mai sus dak montez arcuri mai scurte si amortizoarele de serie ce se poate intampla eu ma-m gandit la o cheste ca pot sa se termine mai repede pt ca lucreaza sub o presiune mai mare mai jos mai din scurt si ce se mai poate intampla latceva

 
05-12-2008 19:37 de sorache

cat ma costa arcurile performante sau de unde pot sa le cumpar?????

 
22-11-2008 21:44 de www.dughici85yahoo.c

m-ar interesa si pe mine arcuri +amortizoare pt un fiat albea

 
02-11-2008 19:18 de Bassu_SIV

la un opel vectra 2 litri din 92 am pus arcuri ap 60/30 si amortizoare sport bilstein, pot spune ca masina sta foarte bine pe sosea si mai ales in virajele stranse

 
06-09-2008 00:03 de serial_spideer

cred ca o sa imi pun articulatie sport fata spate
este cea mai buna decizie
de cand am coborato este mult mai stabila

 
06-09-2008 00:02 de serial_spideer

am facut o combinatie cu suspensiile la megan
am pos articulatia de pe un megan modelul vechi pe ea care este undeva la jumate
nu imi fac probleme de gropi ca stiu sa le ocolesc sau daca nu mai am timp dau cu scutul in cel mai rau caz
am scut de metal nu e de plastic cum sunt modelele vechi si este foarte rezistent
spun din experienta
singura problema cu care ma confrunt este faptul ca este normal mai ridicata de spate decat de fata
pe fata am cam 15 cm si pe spate sare pe la 20
si apropo sunt tinichigiu auto intrun service renault

 
05-05-2008 22:50 de r3dlin3_CTZ

In primul rand BRAVO pentru ca tia i luat o masina noua iar n al doilea rand:((( pentru alegerea marci :(((
DAr nu despre asta era vorba ci despre faptul ca inainte de ati lasa masina mai jos gandeste te la piesa aia numita baie de ulei care e piesa cea mai jos situata si nu cred ca vrei sa ai fisuri sau chiar sa o spargi (asta tinand cont de drumurile din romania)
in afara de asta ai mai putea da tot datorita drumurilor "netede ca in palma"unui tractorist adica lovi si :catalizatorul , toba finala , suportul arcurilor si lista poate continua .tot ceea ce iti sugerez este sa te gandesti pe unde mergi si sa imbini vb aceea si capra si varza;)))

Bafta

 
24-01-2008 22:23 de serial_spideer

mi-am luat megane sedan 1.9 dci;130 cp si au bagat pe el din fabrica echiparea pentru drumuri grele dar arata ca o trotineta
daca imi iau arcuri pentru coborare fara sa schimb amortizoarele as putea intampina probleme?

Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te.



Tu ce masina ai? Vrei sa apara si masina ta pe 1tuning.ro? Fa-i profilul acum! Castiga premii si discount-uri!

Membri 1tuning.ro

Membri: Cauta membru | Top membri

Masini:  Cauta masina | Top masini | Nr.1

Puncte: Informatii | Reduceri si premii

Statistici 1tuning.ro

158 vizitatori si 0 membri sunt acum online:

Parteneri:

Baterii auto la domiciliu

Copyright 1tuning.ro by HTD

Despre noi | Conditii utilizare

Parteneri | Publicitate

Contacteaza-ne!